• تماس  
  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 
  • تماس  

مهدي در انتظار شيعيان حقيقي علي عليه السلام

03 بهمن 1395 توسط بهالو

 أين مثل مالك؟ ‌أين عمار؟ أين ذوالشهادتين؟

كجاست مثل مالك؟ كجاست عمار؟ كجاست ذوالشهادتين؟

ديرگاهي پيش بود كه صداي گلايه علي (ع) در حد فاصل كوفه و شام برخاست.آن هنگام كه مالك اشتر و عمار و ذوالشهادتين، يعني ياران صديق علي (ع) به شهادت رسيده بودند و علي تنها مانده بود. سئوالي كه جوابي در پي نداشت.

روزها برآمدند و شبها فرو رفتند. روزگار ديگري آمد. روزي به بلنداي روزگار،‌عاشورا!

آن روز هم، امام ديگري بود  و نداي ديگري:‌« هل من ناصر ينصرني؟ » اين ندا هم زماني بر آمد كه ابوالفضل علمدار، علي اكبر، حبيب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه و … در برابر چشمان حسين (ع) به خون غلتيده بودند و او سرداري بود تنها مانده . پس سئوال همان سئوال بود، جواب هم همان جواب : سرهاي فروافتاده، دستهاي به عقب كشيده شده، چشمان شرمزده و خجلت زده اي كه به دنبال محل فراري چون زمين هستند نا از تيررس نگاه امام فرار كنند. بجز 72 تن؟! همين !

آيا جواب سؤالي بدان عظمت، سئوالي كه زمين و زمان، فرشتگان و ملايك براي جوابش هروله مي كردند، همين بود؟!

نه ! نبود !‌و از همين رو بود كه علي جوابش را از محراب با فرق خونينش گرفت و حسين بر سر نيزه !

آن روزگار گذشت و امروز، روزگار ديگري است. امروز نيز روز امام ديگري است. اما همچنان همان سئوال باقي است :

- كجاست ياريگري  كه به ياري امامش بشتابد؟

و جواب نيز همان ! سكوت !‌خجلت ! غلفت ! ترس !

ديگرگاهي است كه هر روز ندايي در صحن دل شيعيان مي پيچد :

« كجاست ياريگري كه به ياري مهدي بشتابد؟!»

و ما همچنان چشمان شرمزده و گنهكار، اما مشتاقمان را به زمين دوخته ايم. سر به جانب ديگري گردانده ايم و دستانمان را به كار دنيا مشغول داشته ايم ! و او هر روز دلتنگ عاشقي، منتظر ياريگري ، با گلويي بغض آلود، چشمان اميدوارش را كه از نگراني براي شيعيان اشك آلود است به آسمان دوخته :

- پس كي ؟

آري !‌امروز ديگر آن روزگار نيست، كه اين آخرين حجت خدا، بقيه الله الاعظم (عج) هم به سرنوشت اجداد اطهرش دچار گردد.

او در پس پرده مي ماند تا آنگاه كه مالك ها، عمارها، حبيب ها و ابالفضل هايش را پيدا كند.

اومانده است تا زمين خدا ،‌از حجت خالي نماند و ظهوراو محقق نمي شود مگر به حضور مالك ها،‌عمارها، و حبيب ها.

به راستي ! ما كه ادعاي علوي بودن را بر سينه داريم و چشم به راه قيام مهدي (عج) هستيم،

هيچ با خود فكر كرده ايم كه امروز هم نداي أين مثل مالك، أين عمار، أين ذوالشهادتين علي (ع) از حنجره فرزندش مهدي (عج) در فضا طنين انداز است !

هيچ با خود فكر كرده ايم كه امروز مهدي (عج) بيش از هر كس ديگر،‌در انتظار منتظران واقعي خويش است ؟!

هيچ با خود فكر كرده ايم كه آيا اين نداي حضرت را پاسخ دهنده اي هست؟

افسوس كه پاسخ دهندگان بسيار اندكند.

افسوس كه اگر شيعيان واقعي علي (ع) اندك نبودند، فرزندش در پرده غيبت باقي نمي ماند.

آري، آن هنگام كه نداي «فزت و رب الكعبه» علي (ع) در محراب مسجد كوفه طنين انداز شد،

چشمانش نگران چنين روزهايي بود.

روزهايي همچون امروز كه زمان بي تاب ظهور فرزندش و مكان بي قرار شنيدن نداي «أنا المهدي» اش مي باشد.

آيا او را جوابگويي هست؟

شيعيان علي !

 درك اين حقيقت را به كدامين لحظه واگذارده ايم؟ فرصت ها از دست مي رود.

شايد از هنگام ظهور اندكي بيش نمانده باشد !

لحظه ها از دست رفت،

عمرما بر باد رفت

هر كه مرد راه هست !! يا علي !

 نظر دهید »

چرا شعار مرگ بر اسرائیل اثر ندارد

31 مرداد 1391 توسط بهالو

دیگر نگوییم چرا شعار مرگ بر اسرائیل اثر ندارد “به كمک زنان یهودى، مردان غیریهودى را در عشرتكده‌ها و محلهاى عیاشى به فساد اخلاقى مى‏كشانیم و آنها را از جاده عفت و پاكدامنى منحرف مى‏سازیم. من این جامعه را كه به دست زنها به فساد كشانده مى‏شود، جامعه زنان نام مى‏نهم زیرا در فساد و تجمل‏ پرستى بی‌همتا هستند.” بخشی از پروتکل اول صهیون نوشته عجاج نهیوض

صفحات: 1· 2

 نظر دهید »

آشنایی با فراماسونری

31 مرداد 1391 توسط بهالو

پیوند: http://genuineislam.blogfa.com

 

ماسون یعنی بنا.فراماسون به معنی بنای آزاد است.ماسونری یک تشکیلات منتظم یافته جهانی است که بر ارکان دولت های جهان و اکثر وجوه زندگی سیاسی،اقتصادی و فرهنگی جوامع سلطه یافته است و بسیار هم آزادانه عمل می کند.کسی که عضو فراماسونری است فراماسون یا ماسون نامیده می‌شود.

صفحات: 1· 2

 نظر دهید »

معنا و فواید انتظار و انتظار محوری

20 تیر 1391 توسط بهالو

« انتظارمحوري» بدين معناست که ما بايد به دست خود و با تلاش و تکاپوي خويش شرايط ظهور مهدي موعود را فراهم آوريم. و با برداشتن موانع و حجاب­هاي پيش روي، خود، خانواده و جامعه خويش را به آن حضور و ظهور هميشگي نزديک و نزديک­تر گردانيم. انتظار محوري خداوند متعال می فرماید: اي کساني که ايمان آورده ايد، (در انجام واجبات، ترک محرمات و تحمل مشکلات) استقامت کنيد و (در برابر دشمنان) پايدار باشيد و يکديگر را به صبر و شکيبايي توصيه کنيد و خود را (براي ارتباط با امام زمان منتظَر و ياري او) آماده و مجهز سازيد!…)

صفحات: 1· 2

 نظر دهید »

بايسته‌هاي سـلوك منتظران

26 اردیبهشت 1391 توسط بهالو

 

بايسته‌هاي سـلوك منتظران از منظر شيخ مناجاتيان میرزا جواد ملکی تبریزی اشاره: اهل معرفت، اولياي حق را از نظر شكل و شيوة سلوك الي الله به دو دسته تقسيم كرده‌اند: خراباتيان (جمالي)، مناجاتيان (جلالي). خراباتيان، عارفاني هستند كه محو جَذَبات جمال الهي بوده، سير و سلوك را با شوق و جذبة حضرت حق آغاز كرده، طيّ مقامات مي‌نمايند. اينان را «عشق» و «جمال الهي» به پيش مي‌برد. امّا مناجاتيان بيشتر تحت تأثير مهابت، خوف و جلال حضرت حق قرار گرفته، بر اثر توجّه به عظمت ذات حق تعالي از بارقه‌هاي خوف و خشيّت اثر پذيرفته، راه حق را با سوز و گداز مي‌گذرانند.

صفحات: 1· 2

 نظر دهید »

انتظار چیست ؟

08 اردیبهشت 1391 توسط بهالو

دیدگاه های متفاوتی در مورد مفهوم انتظار فرج ارائه شده است . در نتیجه ی این تفاوت دیدگاه ها مشی اجتماعی افراد نیز نسبت به این قضیه متفاوت از هم خواهد بود . حقیقت انتظار اين است که انسان آمادگي پيوستن به آن حضرت‏ علیه السلام را پيدا بکند .

صفحات: 1· 2

 1 نظر

چگونه با امام عصر علیه السلام همدلی کنیم ؟

04 اردیبهشت 1391 توسط بهالو

از جمله حکمت هایی که براي فلسفه ی غیبت امام عصر عليه السلام بیان شده است بي توجهی و سهل انگاری مردم نسبت به مساله غیبت امام عصر علیه السلام می باشد. مانگار مردم از یاد برده اند وجود آن حضرت لطف است، و تصرفش لطف ديگر. و غيبت ایشان از ماست. اگر مردم خواهان ظهور آن حضرت باشند ، بايد همگي در اين جهت وحدت قلبي داشته باشند و اين وحدت باید در اعمال و رفتار نمایان باشد . راه یاری امام علیه السلام ،توسط خود حضرت عليه السلام به ما نيز پيشنهاد شده . آن حضرت علیه السلام در توقيعي خطاب به شيخ مفيد (413 ق) مي فرمايد: لو ان اشياعنا - وفقهم الله لطاعته - علي اجتماع من القلوب في الوفاء بالعهد عليهم، لما تاخر عنهم اليمن بلقائنا و لتعجلت لهم السعاده بمشاهدتنا علي حق المعرفه و صدقها منهم بنا، فما يحسبنا عنهم الا ما يتصل بنا مما نکرهه و لا نوثره منهم. [الاحتجاج .ص602] .
« اگر شيعيان ما - که خداي آنان بر طاعتش توفيق دهاد - در راه وفا به پيماني که بر دوش دارند همدل بودند، برکت لقاي ما از ايشان وا پس نمي افتاد و سعادت ديدار ما براي آنان زودتر دست مي داد، ديداري که با شناخت حقيقي و درست ايشان نسبت به ما، همراه باشد. پس ما را از ايشان دور نمي دارد جز رفتار ناپسند که به ما مي رسد و ما آن را از ايشان شايسته نمي دانيم. »


تهیه و تنظیم : آمنه کریمی

 7 نظر

در معرفت امام زمان علیه السلام

10 فروردین 1391 توسط بهالو

در معرفت امام زمان همانطور که اعتقاد به توحيدو نبوت و معاد، بدون ايمان به ولايت اميرالمومنين عليه السلام و برائت از غاصبين حق خلافت ارزشي ندارد، و به همانگونه که نماز و حج و ديگر عبادات، بدون ولايت اهل بيت عليهم السلام پشيزي نمي ارزد، همه اين اعتقادات و عبادات اگر انجام شود و انسان به ولايت اهل بيت نيز ايمان داشته باشد ولي امام زمان خويش را نشناسد، از هيچ يک از معتقدات خود، حتي از ولايت ائمه قبل نيز بهره مند نخواهد گرديد.

صفحات: 1· 2

 1 نظر

لزوم تربیت فرزندان بر ولایت آل محمد علیهم السلام

10 فروردین 1391 توسط بهالو

لزوم تربيت فرزندان بر ولايت آل محمد آرزوي هر پدر و مادري داشتن فرزندان صالح بوده، دغدغه ذهني آنها همين نکته و تلاش آنان براي فرزندان خويش نيز در همين جهت مي باشد. هنگامي که ما جايگاه اعتقاد به ولايت و معرفت امام زمان عليه السلام را در صحنه تفکر ديني دانستيم، لازم است تا اهميت ويژه اي به معرفت و تربيت فرزندان خويش در جهت تولي و تبري داده، آن را محور تربيت ديني فرزندان خويش قرار دهيم.

صفحات: 1· 2

 نظر دهید »

سبب علو مقام پیروان

10 فروردین 1391 توسط بهالو

سبب علو مقام پيروان پيروان ولايت اهل بيت عليهم السلام و منتظران ظهور امام زمان عليه السلام از مقامي بلند در نزد خداوند متعال برخوردارند. کر چه لازمه تشيع و محبت، پيروي از دستورات پيشوايان است، ولي بلندي مرتبه پيروان اهل بيت عليهم السلام از جهت اعمال نيک و رفتار پسنديده آنان نيست، تقرب آنها در نزد خداوند متعال، ابتداء به جهت پيروي آنان از امامي است که خداي سبحان برگزيده و به اطاعت او امر کرده است.

صفحات: 1· 2

 نظر دهید »

برترین راه تقرب به خداوند

10 فروردین 1391 توسط بهالو

برترين راه تقرب به خداوند مسلما راه تقرب به خداوند، انجام دستورات و دوري از منهيات او است. ولي در ميان فرائض ديني، هيچ فريضه اي (پس از توحيد و نبوت) به اهميت ولايت نمي باشد. لذا است که برترين راه تقرب به خدا، ولايت آل محمد صلي الله عليه و آله و سلم است.

صفحات: 1· 2· 3

 نظر دهید »

شرط ایمان

10 فروردین 1391 توسط بهالو

شرط ايمان خداوند متعال در قرآن، برخي از مسلمانان را شايسته مقام ايمان ندانسته، نام مسلمان را مناسب آنان معرفي نموده مي فرمايد: قالت الاعراب آمنا قل لم تومنوا و لکن قولوا اسلمنا. [1] اعراب مدعي ايمان شدند، اي پيامبر، به آنان بگو که لياقت ايمان نداريد، ولي بگوييد که ما اسلام آورديم. پس بين مسلمان و مومن تفاوت است. اين تفاوت در کجا است؟

صفحات: 1· 2

 نظر دهید »

پایه ی اصلی دین

10 فروردین 1391 توسط بهالو

اصولا جايگاه اين بحث در اعتقادات شيعي کجا است؟ آيا اعتقاد به ظهور حضرت مهدي عليه السلام و آشنايي و معرفت به آن حضرت و انتظار ظهور آن حضرت و توجه و توسل به آن حضرت ضرورت ديني دارد، و يا اينکه مسلماني بدون آن نيز امکان پذير است!

صفحات: 1· 2

 نظر دهید »

آثار انتظار ظهور مهدي

06 فروردین 1391 توسط بهالو

 

 بعضي از ناآگاهان چنين پنداشته‏اند که انتظار ظهور مهدي (ع) ممکن است سبب رکود و عقب ماندگي يا فرار از زير بار مسؤوليتها و تسليم در برابر ظلم و ستم گردد، چرا که اعتقاد به اين ظهور بزرگ مفهومش قطع اميد است از اصلاح جهان قبل از او حتي کمک کردن به گسترش ظلم و فساد است تا زمينه ظهور آن حضرت فراهم گردد. اين سخني است که سالهاست بر سرزبان مخالفان و منکران قيام مهدي (ع) است و ابن خلدون به آن اشاره کرده است، درحالي که مطلب کاملا برعکس است و انتظار اين ظهور بزرگ آثار بسيار سازنده‏اي دارد

صفحات: 1· 2

 نظر دهید »

مهمترین وظیفه بانوان عصر غیبت

26 مهر 1390 توسط بهالو

مهترین وظیفه زنان در عصر غیبت، منتظر پروری است. زنان باید برای تامین وتربیت نیرو برای بستر سازی ظهور و در مرحله بعد نیروهایی برای کمک به نصرت امام بکوشند.

ادامه »

 نظر دهید »

لزوم دعا برای تعجیل فرج و نتایج آن

24 مهر 1390 توسط بهالو

چه مصائبی بر امام زمان علیه السلام که مالک همه ی کره زمین است و تمام امر به دست او انجام می گردد ، وارد می شود و آن حضرت در چه حالی است و ما در چه حالی ؟

ادامه »

 نظر دهید »

شرط دیدار

21 مهر 1390 توسط بهالو

چطور می شود خدمت حضرت ولی عصر علیه السلام رسید ؟

آیت الله محمدجواد انصاری : (( موقعی که حالت فرق نکند حضور و غیاب آقا ، آن موقع می توانی خدمت خود آقا برسی

ادامه »

 نظر دهید »

انتظار در مكتب اهل بيت(عليهم‌السلام)

09 مهر 1390 توسط بهالو

ظهور منجي آخر الزمان، انديشه‏اي جهاني است كه بشر را بر محور انتظار گرد مي‏آورد. فارغ از آنچه ديگران به عنوان منجي بدان اميد بسته‏اند، امّت اسلامي براساس آموزه‏هاي نبي مكرم اسلام‏صلي الله عليه و آله و سلم مصداق منحصر منجي آخر الزمان را وجود مبارك مهدي(عج) مي‏دانند؛

ادامه »

 نظر دهید »

اخبار مرکز

اسلایدر

به مدرسه فاطمه الزهرا ویلاشهر خوش آمدید

www.zirebaran.org

كد تقويم
خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

موضوعات

  • همه

نحوه نمایش نتایج:

مدرسه علمیه فاطمه الزهرا ویلاشهر

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

مدرسه علمیه فاطمه الزهرا ویلاشهر

  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس